Reklamation

Her finder du en nem og overskuelig oversigt over hvordan du reklamerer over varer købt hos Ko og Ko

Er der gået en knap, en syning eller er der hul i selve materialet, så dækkes det i langt de fleste tilfælde, da der ofte er tale om en produktionsfejl. 

Reklamationsretten dækker ikke almindelig slid, fejl og skader, som er opstået i følge en forkert behandling, eller dårlig vedligeholdelse. Det kan være for høje temperaturer, tørretumbling eller at bleerne har ligget for længe. Sker dette slider det meget på materialerne, elastikkerne bliver slappe og den vandtætte belægning vil gå i stykker. 

Ko og Ko har mange års erfaring i håndtering af moderne stofbleer, ligeledes har producenterne, så de og jeg kan ofte nemt se om bleerne er behandlet korrekt, også ofte via et billede. 

Jeg læner mig også altid op af leverandørens erfaringer, da deres grundlag er meget større end mit eget. 

Om reklamationen bliver godtaget, er altid en sag mellem dig som kunde og mig som forhandler. Jeg står altid i min ret til at sige nej til en reklamation, hvis der fx vurderes at produktet er behandlet uden at følge anvisningerne. 

 

Er der uenighed i sagens afgørelse, skal sagen tages til center for klageløsning, for at vurderer om den skal videre til forbrugerklagenævnet.